Saya.Memang.Tak.Boleh.Pergi..


.. dengan orang yang suka merampus!

err.. merampus tu macam mana?

erm.. macam kalau orang tu tengah marah, dia lepaskan kemarahan dia dengan perbuatan yang agak melampau.

contoh perbuatan :

. hentak-hentak keyboard pc.
. hempas pintu
. campak kertas yang tengah bersepah atas meja.

ok, kalau kat rumah buat perangai merampus, itu saya kira sebagai "your own domestic issue". tapi saya sangat tak gemar kalau kat pejabat nak buat / bawa perangai merampus ni.

serius, saya benci!

bukan tak boleh marah. tapi perlulah ada kawalan diri sendiri. ini macam "perempuan gila tengah histeria" buat kerja menghentak-hentak sambil mulut nak memaki-hamun, apa hal?

dalam hal kerja, nak-nak dalam menangani perubahan ni, memang banyak ketidakpuasan hati. tapi tolonglah ada pemikiran, "if i cannot go against it, i go with it." sebab syarikat tu dibina bukan atas titik peluh awak seorang. tak payahlah beria-ia nak mengamuk macamlah saham syarikat akan jatuh menjunam andai kata awak melepaskan jawatan.

tak, ok!

isskk..

menulis dengan harapan nak melepaskan rasa. tapi sendiri pulak rasa nak merampus.

"ter"tekan kibod kuat-kuat sampai cik.aish tegur,

"ibu kenapa internet kuat-kuat?"

hihihi..

stop! stop!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "Saya.Memang.Tak.Boleh.Pergi.."

  1. shasha says:
    October 29, 2011 at 12:23 AM

    Kenapa orang2 macam ni selalu ada dekat dengan kau? Yang ini bukan yang ketiga ke buat perangai macam ni?

  2. ::rae:: says:
    October 29, 2011 at 4:10 PM

    kaann..

    Masaka, aku nih magnet orang merampus?!

    =/