To.Ponteng.Or.Not.To.Ponteng?

7 minit selepas tamat waktu bekerja..

azil kena stayback sebab ada kelas lagi petang ni. perut lapar sangat. bercita-cita nak ponteng kelas ekonomi, tapi takut nak ambik risiko tak paham apape masa exam bulan depan. azil jenis orang yang kalau 1+1 pun kena cikgu bagitau dan terang. tak boleh paham ikut buku semata. bebal sikit. f(^o^; harap maklum..

hari ni, sepatutnya dah keluar jawapan untuk PT3 yang azil ambik ahad lepas. nak print, tapi cuma mampu bukak takat http://www.tarc.edu.my/ je. nak login pun tak terdaya.

oh, apalah punye penyakit datang melanda, azil menjadi malas cam namakemono (sloth). nak bergerak ke mana-mana pada kadar kelajuan yang sangat rendah. macam di slow motion kan segala movement.

melihat keluar tingkap, memandang ke federal highway (at exit jalan utara), trafik sangat lancar di kedua-dua arah. pemandangan menakjubkan untuk laluan menghala subang sebab biasanya, pada masa ini dah sesak menyampai ke susur jalan 222. ini punya la lapang sampai azil rasa memazirnya buat highway 3 lorong. satu lorong pun dah cukup.

jam baru pukul 4:48.. kelas pukul 6:00. ada suara-suara ghaib suruh azil balik rumah. aiyo..! banyaknye setan nak kacau..

ok la.. adalah lebih baik azil mula print jawapan pada soalan-soalan PT3 aritu. in case kalau mr.wee nak discuss dalam kelas ke.

bercakap pasal mr.wee, azil masih rasa kagum bagaimana dia boleh mengekalkan untuk menahan diri dari cakap bahasa ibunda dia di dalam kelas yang 90% sebangsa dia. walau student "berusaha" nak berkomunikasi dengan dia melalui bahasa ibunda mereka, mr.wee "berusaha" lebih keras untuk berbalas kata dalam bahasa yang lebih difahami umum, biasanya bahasa inggeris. kadang-kadang dia pandai buat lawak dalam bahasa melayu pun. dan kalau datang angin weng dia, satu kelas boleh dengar konsert 2 baris lagu alleycats. hahaha..!

melalui mr.wee, azil menjadi semakin berminat dengan subjek ekonomi. walaupun begitu, azil tak boleh nak memikirkan untuk pergi lebih jauh dari tahap sekarang. rasa macam torture diri pun ada jugak.

oleh sebab azil dah tua, azil rasa academic pursue nih, up to next year saje lah. dah tak larat nak force memory untuk ingat pelajaran. nak save untuk merakam anak-anak pulak.

=)

alamak, bukan ke nak print jawapan tadi?

see!? dah lupa balik..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "To.Ponteng.Or.Not.To.Ponteng?"