Keputusan

2 hari sudah, pengurus bahagian saya minta saya datang berbincang.


Perbincangan menjurus kepada career plan saya.

Saya diberikan 3 pilihan:

Pertama
Tidak melibatkan diri dalam migration project, dan tinggal di Malaysia untuk memantau prestasi kualiti staf-staf baru sementara staf-staf berpengalaman ke Jepun.

Kedua
Libatkan diri dalam migration project. Saya perlu ke Jepun Januari ini untuk belajar tugasan bahagian "Duty Billing". Bahagian Billing Team yang pengetahuan saya cuma ada sekitar 10% sahaja. Pulang dari Jepun, saya akan diserapkan terus ke dalam Duty Team, mengetuai staf-staf yang akan melaksanakan tugas-tugas Duty Billing bagi Jepun dalam seramai lebih kurang 15 orang.

Ketiga
Libatkan diri dalam migration project. Masih perlu ke Jepun Januari ini. Bezanya, saya hanya akan di loan ke Duty Team sehingga stabilization (sehingga Jun 2013) dan kembali ke pasukan saya sekarang dan bertugas seperti biasa.

Pengurus saya lebih memihak kepada pilihan ketiga. Melibatkan diri dalam migration project, merupakan jalan singkat untuk kenaikan pangkat, DENGAN SYARAT projek itu berjaya. 

Projek kali ini, saya adalah tumpuan untuk menentukan perlaksanaannya lancar sepertimana yang diharap pihak syarikat.

Aduh, saya kurang gemar diberi "peluang" membuat keputusan begini.

Saya ini jenis yang konon-konon spontaneous

" I don't think and do. I just do and live with it."

Tapi, saya perlu grow up, dan keluar dari zon selesa saya.

Makanya, keputusan perlu dibuat, dan esok saya perlu nyatakan.

Pertama?
Kedua?
Ketiga?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "Keputusan"