8.9

Sepertimana yang telah disampaikan Dr. Sariah sebelum ini,

"Kalau Hb awak jatuh bawah 9, saya refer terus ke hospital tau."

Maka itulah yang terjadi. Keputusan ujian darah Isnin lepas telah diketahui dan dibincangkan. Bacaan saya agak rendah untuk minggu kehamilan ke-22.

Untuk rekod sendiri, sebelum ini pemindahan darah dilakukan pada minggu ke-37 semasa mengandungkan Cik.Aish apabila bacaan jatuh ke 7.7, dan minggu ke-33 semasa mengandungkan Cik.Airis apabila bacaan semasa itu ialah 8.8.

Saya baru di minggu ke-22, tapi bacaan saya hampir menyamai bacaan semasa mengandung Cik.Airis pada minggu ke-33, jadi ada kemungkinan untuk bacaan jatuh lebih lagi pada minggu-minggu mendatang. Makanya Dr. Sariah menyarankan agar saya ke Hospital Putrajaya dan mendapatkan pandangan pakar di sana pula.

En.Eid sudah mengarahkan agar kain baju dikemas. Seandainya doktor di Hospital Putrajaya menasihatkan agar pemindahan darah dilakukan, tidak perlu kami berulang-alik ke rumah lagi untuk menyiapkan kain baju.

Oh, malasnya.

Rasa masih baru lagi berumahtangga di dalam wad. Saya betul-betul keberatan untuk mengabiskan lagi 3-4 hari lagi di dalam wad hospital.

Rasa tak best.

=(

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "8.9"

  1. shasha says:
    June 24, 2013 at 12:35 PM

    Sabar babe..semoga semuanya berjalan lancar...