Hb 7.2

Esok akan kembali ke pejabat selepas bercuti sejak Selasa.

Selasa, semasa temujanji di Hospital Putrajaya, selepas menilai bacaan jumlah Hb saya, sudahnya berkeputusan untuk saya dimasukkan ke wad bagi proses kemasukan darah. 2 pint jumlahnya.

3 hari 2 malam di hospital, Khamis saya kembali ke rumah. Cuti sehingga Jumaat.

Perubahannya, saya sudah tidak merasa debar, dan tidak rasa pitam bila berjalan melebihi 20 langkah. =)

Tapi mengah itu tetap ada. Itu saya kira biasa sejajar dengan pembesaran perut yang semakin memberat.

Kali ini, pemidahan darah dilakukan agak awal, iaitu pada minggu ke-26. Sewaktu kehamilan Cik.Aish, saya dimasukkan darah pada minggu kehamilan ke-36. Sewaktu kehamilan Cik.Airis pula, pada minggu kehamilan ke-30. Saya ada bertanya pada Dr. Elynda jika ada kemungkinan saya perlu dimasukkan darah lagi selepas ini. Katanya, bergantung kepada bacaan bilangan Hb selepas ini. Namun katanya, insya Allah saya boleh bertahan hingga ke saat melahirkan. Saya juga harap begitu.

Sepanjang bercuti, waktu tidur saya sering dihadirkan dengan mimpi hal kerja pejabat. Saya tahu saya tidak tenang meninggalkan pejabat dalam jangka waktu yang lama begini. En.Eid bising juga dengan perangai saya tak boleh lepas hal kerja. Tapi nak buat macam mana. Benda dah duduk dalam kepala. (>_<)

Saya mungkin cemas kerana saya akan mula cuti bersalin awal kali ini. Targetnya adalah dalam minggu kedua bulan Oktober, dan hanya mula akan kembali bekerja pada Januari 2014. Saya ada 2 bulan setengah lebih kurang untuk mengurus dan memantapkan kualiti kumpulan saya. Juga, saya perlu pastikan yang mereka akan pergi ke Jepun untuk kesinambungan projek seterusnya. Itu agaknya yang membuatkan saya tertekan sekarang.

Sakit kepala.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Hb 7.2"