Demam


Pagi tadi mak telefon.

"Kakak demam panas. Asyik batuk-batuk. Satu malam tak tidur."

Ok. Saya dah rasa macam kena proceed ke hospital ni. Bangun dari tidur, mandi-mandi dan bersiap untuk ke pejabat. Kejutkan Cik.Aish dan dukung Cik.Airis yang masih tidur, bawa ke rumah mak. Saya bawa termometer bersama.

Tiba di rumah mak, ambil bacaan suhu badan Cik.Aira. 37.8℃. Beritahu mak kalau demam juga tengahari nanti, telefon saya. Nanti saya bawa ke hospital.

Cik.Aira demam pada hari Khamis minggu lepas. Tapi kebah selepas sehari, cuma batuk berpanjangan. Tapi malam tadi demam berulang dan batuk semakin teruk.

Mak saya jenis tak suka mengulang doktor. Bila sekali pergi, sakit tak baik, terus sahaja ke hospital!

Maka sebab itulah saya di sini sekarang. Tadi semasa pemeriksaan saringan di Unit Triage, suhu badan Cik.Aira naik kepada 38.9℃. Sekarang menunggu giliran untuk diperiksa dengan terperinci.

Demam, demam juga.

Mulut tetap membebel-bebel.

"Ibu, kenapa doktor yang kasi kakak ubat tu cakap kampung? Dia tinggal Dungun juga ke?"

=_=

Posted via Blogaway

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "Demam"