Selamat.Hari.Ulangtahun

Ini bulan harijadi anak-anak.

10 Januari 2012, Cik.Aira bertambah 5 tahun.
28 Januari 2012, Cik.Aish beralih ke 4 tahun.
31 Januari 2012, Cik.Airis menginjak 1 tahun.

Kepada Cik.Aira..
.. yang telah mula bersekolah, dan sudah ada social network sendiri, belajarlah berkawan dengan baik. Jangan mencari pasal dengan orang lain. Belajarlah menerima perbezaan. Bukan semuanya sama seperti kakak. Hormat orang sekeliling, dan tunjukkan contoh yang baik buat adik-adik. =)

Kepada Cik.Aish..
.. yang walaupun tidak sabar mahu bersekolah seperti kakak, sila banyakkan bersabar dan berlembut dalam perlakuan. Bila adik terlalu kasar dalam bercakap dan perbuatan, nanti Adik suah nak dapat kawan. Kita tidak mahu Adik nanti membesar sebagai orang yang dijauhi. Walaupun Adik ada valid ground untuk justify apa yang Adik buat, setiap perkara ada pelbagai cara melaksanakannya. sila pilih cara yang lebih lembut dan mendamaikan, walaupun cara itu jauh dari jiwa Adik. Belajarlah sebab Adik juga akan menjadi contoh dan ikutan oleh adik(-adik). =)

Kepada Cik.Airis..
.. yang baru-baru ini telah memulakan langkah pertama, walaupun langkahnya itu lebih pada rentak tarian, dan bukannya intention nak berjalan pun. Tapi tidak mengapa. Asalkan sudah tidak malas mengangkat kaki. Dan Ibu boleh laporkan ke doktor "Baby dah mulakan langkah pertamanya!" dengan bangga dan senang hati, semasa kita pergi mengambil suntikan MMR nanti. Semoga akan terus giat meneroka dunia kecil ini, rajinlah menyelongkar dan menyepah rumah andai itu adalah salah satu survival skill yang diperlukan. Rumah sepah? Tidak mengapa.. Nanti Babah kemas. =D

Untuk kesemuanya, semoga membesar dengan baik-baik sahaja.

Amin.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "Selamat.Hari.Ulangtahun"